De sportschool aan huis

Dagelijkse inkopenDagelijkse inkopen
thuis de sportschool mamameteenblog.nl

We zijn hier thuis niet van de sportschool-typetjes. Sporten vinden wij wel leuk, maar niet iedereen wordt enthousiast om in één ruimte te zitten met nog 35 zwetende lichamen (spinning!) Ieder moet dat natuurlijk zelf weten, maar wij zijn wel blij dat er ook wat alternatieven zijn die je toch aan een goede conditie kunnen helpen. Zoals fitnessapparatuur die je zelf kunt aanschaffen.

Er zitten een paar voordelen aan thuis sporten. Zo bespaar je tijd én geld. Om met dat laatste te beginnen. Er worden in januari vrij veel jaarabonnementen voor de sportschool afgesloten. Veel mensen nemen zich dan voor om wat af te vallen, maar dat blijkt na een paar weken toch lastig vol te houden. Die kosten en de reistijd naar de sportschool vermijd je door thuis te sporten. Het is waar dat je met thuis sporten niet dezelfde begeleiding hebt dan op de sportschool, maar er zijn genoeg apps en websites te vinden die je op weg helpen.

Wat heb je nodig?

Het is niet per se noodzakelijk om ook fitnessapparatuur in huis te halen. Maar dat maakt het natuurlijk wel gemakkelijker en veiliger. Veel thuissporters kiezen er juist wel voor om een of twee apparaten aan te schaffen. Het is een extra motivatie om het sporten thuis vol te houden. Fitnessapparatuur is er in allerlei soorten en prijsklassen. Er zijn online heel wat aanbieders.

Je eigen fitnessapparatuur thuis, heeft nog wat voordelen. Het is toch wat comfortabeler en hygiënischer dan de gedeelde apparatuur in de sportschool.

Zoals in de inleiding al werd aangegeven, is het wel handig om te zorgen voor wat instructie. En dat kan uitstekend via de verschillende YouTube-kanalen of (gratis) apps die er beschikbaar zijn. Een beetje online begeleiding motiveert ook om je trainingsschema vol te houden.

Hardlopen of wandelen

Naast je persoonlijke trainingsschema en wat fitnessapparatuur, zijn er nog heel wat manieren om aan je conditie te werken. Zo is hardlopen of wandelen een uitstekende manier om te bewegen. Wanneer je fitnest dan vormt lopen een goede aanvulling. Je bouwt conditie op en vooral wandelen is niet heel blessuregevoelig.

Voor hardlopen is het echt noodzakelijk dat je goede loopschoenen koopt. Hardlopen is wat belastender voor je lichaam. Zo bestaat het risico op rugklachten wanneer je niet de juiste schoenen aanschaft. Maar een paar goede loopschoenen is nog altijd voordeliger dan een jaarabonnement op de sportschool.

Hoe houd je het vol?

Met 35 zwetende lichamen in de sportschool klinkt niet heel aantrekkelijk, maar helemaal alleen op je yogamatje is het misschien ook niet. Hoe zorg je er voor dat je thuissporten toch vol kunt houden?

Zorg voor een gevarieerd trainingsschema, met aandacht voor cardio en krachttraining. En niet iedere trainingssessie hoeft exact gelijk te zijn aan de vorige, of even lang te duren. Met wat variatie in je trainingsprogramma houd je het langer vol en blijft het ook leuk. En misschien is het wel gezelliger om samen met iemand te sporten. Check dus eens in je vriendengroep of er nog meer enthousiastelingen zijn die wat aan hun conditie willen werken.

de sportschool aan huis Mamameteenblog.nl

Schrijf je in voor de maandelijkse nieuwsbrief voor fijne duurzame tips, inspiratie en nog veel meer!

Wij verwerken je gegevens zoals omschreven in onze privacyverklaring.

1 gedachte over “De sportschool aan huis”

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

error: Content is protected !!