Family B goes Suriname: week 3

Bol 7-daagse 2024Bol 7-daagse 2024

Last Updated on 7 december 2021 by Barbara

Verslag van Family B goes Suriname week 3. Het lijkt alsof er een tornado heeft plaatsgevonden in ons huisje, overal stapeltjes kleding, koffers en spulletjes. We zijn alweer aan het inpakken voor de terugreis. Zo snel als deze weken gaan! En ik merk dat we allemaal een dubbel gevoel hebben. Het is fijn om weer naar huis te gaan, maar ook dat gevoel dat we hier best nog wel even hadden willen blijven. We hebben zoveel leuks gedaan en hebben leuke, nieuwe mensen ontmoet, maar ook het gevoel dat er nog zoveel valt te ontdekken hier. Een land dat iedereen wel kent, maar waar we zo weinig van weten. Het heeft ons in elk geval aangenaam verrast.

familievakantie suriname week 3 mamameteenblog.nl

Hier ons verslag van week 3 | De laatste week van onze gezinsreis naar Suriname.

suriname fort nieuw amsterdam mamameteenblog

Dag 14: Commewijne, Fort Nieuw Amsterdam en eten bij een Warung

Vandaag gaan we richting Commewijne, een plaatsje aan de andere kant van Paramaribo over de brug. Hier gaan we samen met een vriendin Fort Nieuw Amsterdam bekijken. Dit Fort is gebouwd als een verdedigingsplaats voor het beschermen van de plantages die in achterland liggen. Helaas is dit niet altijd gelukt en viel dit gebied regelmatig in handen van de Engelsen en Fransen. Eind negentiende eeuw werd een gedeelte van het Fort ingericht als gevangenis. Tot halverwege de 20ste eeuw was dit de enige gevangenis in Suriname.

fort nieuw amsterdam suriname mamameteenblog

Bij de monding van de rivier is veel mooie natuur te zien. Zoals dolfijnen, ibissen en schildpadden. Helaas zijn we hier niet geweest. Maar de volgende keer gaan we zeker kijken.

Na een tijdje rondslenteren bij Fort Nieuw Amsterdam zijn we lekker naar een Warung geweest. Deze eethuisjes vind je hier veel langs de weg. En na een heerlijke maaltijd zijn we richting huis gegaan.

Ligt het nu aan mij, of wordt het elke dag een beetje warmer?

Week 3: Dag 15: Relaxen en eten bij Chinees

Vandaag hebben we een rustdag ingelast en dat beviel iedereen vrij goed. De warmte was een stuk beter te hanteren en zo had ik ook meteen even tijd voor de was. Eind van de dag zijn we bij een vrij nieuw Chinees restaurant, Lucky Twins gaan eten. Chinees in Suriname? Yep en het was nog lekker ook. Druk ook trouwens, wat ik als een goed teken beschouw.

Het mooie van dit restaurant was het mooie Aquarium in het midden van de eetzaal die liep van de grond tot het plafond, met een paar indrukwekkende vissen erin. Prachtig om te zien. Het was erg gezellig en ook heel lekker.

Dag 16: Zwemmen bij Resort Jacana in Paramaribo

Jacana resort suriname mamameteenblog

Met vrienden in een tropisch paradijs een dag doorbrengen, klinkt vrij tof nietwaar? In het Resort Jacana, is een openlucht tropisch zwembad waar je heerlijk kunt zwemmen, relaxen en kunt eten. Een prima plek om een van de laatste dagen van de vakantie door te brengen. Want ondertussen zijn we ook alweer een beetje aan het aftellen.

Dag 17: Wat persoonlijke bezigheden en `s-avonds vrienden te eten.

Vandaag is een dag om wat persoonlijke dingen te regelen, nog wat te genieten van ons huisje en de hangmat en in de avond kregen wat vrienden te eten.

Al met al een fijne dag, die wel wat warm was trouwens. Maar met een gezellige afsluiter, een maaltijd met vrienden. Die avond gingen we allemaal naar bed met een gek gevoel. Morgen wordt echt de allerlaatste dag. Een dag waar we alles weer moeten gaan inpakken en afscheid moeten nemen van dit mooie land.

Al liggend in de hangmat in het donker op de veranda, laat ik de vakantie nog een keer voorbij komen. Ik kan niet anders zeggen dat het een bijzondere vakantie was, met elkaar en met (nieuwe) vrienden. En dat allemaal in dit prachtige land, Suriname!

Met een glimlach op mijn gezicht kruip ik mijn bed in.

Week 3: Dag 18: Inpakken en weer naar huis.

Het is het einde van week 3. Het is een dag van inpakken en opruimen; om dan eind van de middag weer richting het vliegveld, Zanderij te gaan. Ons vliegtuig zal daar vertrekken om 22.20 u richting Nederland.

Zo’n dag vind ik altijd een beetje een verloren dag, maar toch ook weer heel gezellig. Bij het inpakken van de koffers verzamel je toch al je spullen weer en daar kleven nu allemaal herinneringen aan. Een beetje gek weemoedig gevoel.

Bij het instappen in de auto richting de luchthaven kijk ik nog even goed naar ons huis, waar we zo heerlijk de afgelopen drie weken hebben mogen verblijven.

Wie weet tot een volgende keer!

1 gedachte over “Family B goes Suriname: week 3”

1. Het is prettig lezen zoals je jullie vakantie onder woorden hebt gebracht.
    Aan alles is te merken dat jullie een fijne tijd in Suriname hebben gehad.